пуФкаФ хляб за кутията с обяд

Tuesday 21 May 2013

Али вече не иска в кутията за обяд "тРъвд хляб , а пуФкаф като на Христо". След като чух тази реплика около 200 пъти, започнах да мисля лошо по адрес на майката на Христо. И не си мислете, че я споменавам злобно на ум, просто се чудя тази жена не знае ли, че  пълнозърнестият хляб с квас е по-добър от белия с мая. Явно не знае.
Затова пък аз знам една рецепта от книжката на машината за хляб, която няма равна.

любимият училищен обяд 


Бял хляб с мляко

280 мл. прясно мляко 
60 гр. масло 
1 яйце
1 малка лъжичка сол
2 супени лъжици захар 
500 гр. бяло брашно 
1 лъжичка / мерителна 5 мл. суха мая 

Зареждам машината на програма 1 - основна за бял хляб, 750 гр., средна коричка. Отнема точно 3 часа и 13 мин. 

За 3-те години, през които не съм го пускала, бях забравила колко висок става и как вълшебно ухае.
Този хляб ми напомня за баба ми. За нея на дъното на човешкото падение стоеше тъмния хляб.






От една страна се тревожа, че отстъпиш ли веднъж, няма спасение. Но от друга се радвам, когато кутията се завръща у дома празна. 
Мама, която се грижи за Али след училище, с изумление каза "Кутията беше абсолютно празна. Даже не си личеше какво е имало вътре." Защото е имало ЧУДО - бял хляб и фалшиво, но все пак панирано пиле. Винаги е по-добре от  елда с моркови. Да бъдем честни със себе си, нищо че заблуждаваме децата. 

No comments:

Proudly designed by | mlekoshiPlayground |