Великденска торта с маскарпоне и ягоди

Friday 17 May 2013

Не обичам торти. В рекламата са ме учили, че никога не трябва да започваш с "не", но аз не обичам правилата. Изобщо голяма съм хейтърка.

Като си представя пандишпанов блат и сметанов крем и се потрисам.

Откакто тортите с фондан са на мода, се убедих, че има обратнопропорционална зависимост между външния вид и вкуса. Колкото по-натруфена е тортата, толкова по-гадна е на вкус. Открила съм само едно изключение. Казва се Валерия . Имала съм късмета да отбележа три празника на децата си с нейни торти. Незабравими. Тя беше и моя водач в амбицията за първата ми двуетажна вкусна торта.


Блатове за етаж 1
Източник: https://www.hersheys.com/recipes/recipe-details.aspx?id=5263

Състав:
1/4 чаша сурово какао
1/2 чаша вряща вода
230 гр. меко масло  
2-1/4 чаша захар
1 ч.л. ванилия / аз използвам естествена от шушулка
 яйца
2 чаши обикновено бяло брашно
1 ч.л. сода за хляб
1/2 ч.л. сол
1 чаша buttermilk*

Насоки:
(1)   Загряваме фурната на 175 градуса и приготвяме три кръга от хартия за печене за форма с размер 24 см.
(2)   Смесват се какаото и водата в малка купичка и се оставя настрана. Разбиват се маслото, захарта и ванилията, докато стане бял пухкав крем. Добавят се яйцата едно по едно като се бърка внимателно след всяко. Смесват се брашното, содата и солта. Добавят се маслената смес като следват едно след друго – водата с какао, батърмилка и брашното. Разделя се на три равни части. 
(3)   Изпичат се  блатoвете за около 30 мин. След като изстине за 5 мин., хартията се отлепя и се оставя да се охлади напълно.
Важно! *Батърмилк купувам от Балев био, но когато няма може да се приготви от 1 лъжица бял оцет + мляко до допълване на чашата.

 Крем: 
1 кутия маскарпоне / 500 гр./ 
1 кутия кондензирано мляко / от руското/ 
1 малка кутия студена сметана на Президент 
вкусове на вкус :) аз използвах кокосови стърготини

Разбиват се с миксер маскарпонето и кондензираното мляко, след това се добавя разбитата на твърд сняг сметана. На финал добавките за вкус. 

Наредих блат, крем, ягоди, блат, крем, банани, блат, крем. 

Вторият етаж е тази вита торта на Ирина , но без какаото, а бананите замених с ягоди. 

Вторият етаж беше предназначен за децата. Те го харесаха, а според мен попада 100% в категорията "пандишпан и сметана" и не бих го повторила. 
Първият беше 100% по мой вкус. 

Споделихме тортата на безкрайна целодневна закуска на тревата в двора на приятели. Изяде се цялата, а подложката ми беше нагло отнета. Историята на подложката е дълга и с разни перипетии. Като историята на моя брак. Като любовта на М. към мен. 

No comments:

Proudly designed by | mlekoshiPlayground |